Načítavam...
PostavyPostavy 2

RECRUITERI.sk
Portál slovenských recruiterov

Nájdite si svojho headhuntera alebo recruitera

Pridať záznam

Vlož recruitera

Dátum

Dnes je Pondelok, 31.3.2025

Inzercia

Pintro s.r.o.


Inžinier pre R&D centrum


Inžinier pre R&D centrum


Tirn Technology s.r.o.


Práca bazár


3apartmany: GOLEM v Tatranskej Štrbe a PIKK v historickej časti kúpeľov Trenčianske Teplice vedľa hotela Panorama a hotela Kristoff Plaza


Ing. Jozef Majera, headhunter




Facebook

recruiteri.sk

Ing. Mgr. Matúš Majera: ghosting v biznise

Ghosting v biznise: Keď zmluva zmizne ako duch

Každý, kto sa pohybuje v biznise, sa s tým už stretol. Najprv všetko prebieha hladko – prebehne diskusia, rokovania sú konštruktívne, podmienky sa dolaďujú, blížime sa k podpisu zmluvy alebo čakáme na objednávku. A potom... hrobové ticho. Druhá strana prestane odpovedať na e-maily, telefón ostáva hluchý, správy cez WhatsApp zostávajú neprečítané.

Dôvod je v drvivej väčšine prípadov jasný: firma alebo jej predstaviteľ už nemá záujem pokračovať v spolupráci. Alternatívne vysvetlenie je síce možné – možno sa dotyčnému niečo vážne stalo, autonehoda – ale realita je oveľa prozaickejšia: jednoducho nemajú odvahu povedať jasné „nie.“

 Elementárna slušnosť? Na čo je to dobré?

Čo ma na tomto fenoméne neprestáva udivovať, je neschopnosť ľudí jasne komunikovať. Veď povedať „Ďakujeme, ale situácia sa zmenila“ alebo „Rozhodli sme sa inak“ je otázkou pár sekúnd. Zmeny sú prirodzenou súčasťou biznisu aj života. A nie vždy sú to zmeny, z ktorých máme radosť. No ak niekto nemá ani len odvahu zdvihnúť telefón a vysvetliť situáciu, je to na zamyslenie. 

Určite je to na zamyslenie, pretože toto nie sú izolované prípady. Zdá sa, že ide o systematický problém – „výrobnú chybu“ v našej kultúre.

Podľa spätnej väzby, ktorú som dostal, existujú krajiny, kde je otvorená komunikácia prirodzenou súčasťou biznis etikety. Napríklad v USA alebo Izraeli nie je problém dostať jasnú odpoveď po stretnutí alebo v dohodnutom termíne. A to aj odpoveď zápornú. 

Možno je to otázka výchovy, možno firemnej kultúry. No jedno je isté – neschopnosť komunikovať aj negatívu správu je vysvedčením z manažérskych schopností, ale aj osobnostnej (ne)vyzretosti. 


Skúsme to inak

Ak sa ti tento problém zdá povedomý, zamysli sa – bol si niekedy na strane toho, kto sa jednoducho „odmlčal“? Prečo si sa tak rozhodol konať? Bolo to pohodlné? Nemusel si ísť mimo svoju konfortnú zónu?

Alebo si sa ocitol v role ignorovaného?

V živote, sú dôležité rôzne veci. Avšak základná ľudská slušnosť je dobrý odrazový mostík pre budovanie kvalitných vzťahov. Nie len tých biznisových.



Vstúpiť do diskusie


Hlavná stránka | Späť na Správy
3 apartmanyFrancuzstina.comHeadhunteri.sk